Connected TV - Anpassa dig till framtidens TV
Vi möter ofta annonsörer som vill synas med sitt budskap på TV-skärmen. Vi förstår dem. Det finns flera fördelar med TV-reklam. Några av dem är möjligheten till bred räckvidd, ökad varumärkeskännedom, möjlighet att rikta sitt budskap och den kreativa friheten som i sin tur skapar möjlighet att lämna ett “avtryck” hos tittare. Med det menar vi att en reklamfilm som upptar hela skärmen med video och ljud samt utan störningsmoment från t.ex. andra annonsörer, kommer att skapa en stark impact. Du som annonsör “äger” utrymmet.
Genom programmatisk handel kan vi rikta in oss på din specifika målgrupp och se till att din reklamfilm visas vid bästa sändningstid i digital TV, via så kallad Connected TV. Fördelar med Connected TV är att det ger annonsörer med olika budgetar tillgång till TV-skärmen. Du som annonsör får också tillgång till förbättrad precision, flexibilitet, effektiv målgruppsstyrning och möjlighet att rikta annonsering nationellt, regionalt och lokalt baserat på demografi och intressen.
Vi på Dwise kan hjälpa dig att marknadsföra ditt varumärke på TV-skärmen genom digitala playkanaler som t.ex. TV4-Play, Viafree, Discovery+ med flera då flera av de stora mediehusen såsom TV4 Media, ViaPlay Group (f.d. MTG) och Discovery Network Sweden (f.d. SBS Broadcasting Group) erbjuder programmatisk handel för TV-reklam.
Vi hjälper dig med alla delar av din digitala TV-kampanj, från uppstartsmöte till utvärdering.
Som med alla marknadsföringsaktiviteter börjar vi börjar med att identifiera din målgrupp, varumärke och dina mål med kampanjen. Utöver detta, är det viktigt att tänka på hur annonsen utformas. Den ska självfallet anpassas för kanal och målgrupp, men gärna även ska vara underhållande.
Därefter sätter vi en strategi för din kampanj och väljer vilken eller vilka TV-kanaler som passar din målgrupp och målsättning bäst.
Via programmatiska plattformar köper vi sedan utrymmet för din TV-reklam och styr din kampanj i realtid.
Både under kampanjens gång samt vid kampanjen slut utvärderar vi resultaten för att dra lärdomar som kan användas vid eventuella framtida kampanjer.
Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.